Selasa, 19 Julai 2011

9
Komen
AIR KENCING BUANG BISA SENGAT IKAN DAN LAIN LAIN PENAWARNYA

matakail | 6:02 PG |

Sementara matakail & team tak pergi mana mana menjoran elok lah matakail cari sedikit bahan cerita ilmu atau apa sahaja untuk dikongsikan kepada korang, harap korang sudi sudi gak lah membaca walaupun tidak melibatkan cerita tentang dunia pancing yang sepatutnya diterapkan dalam blog ini.. hehe..al kisahnya bermula begini... taraaa

Air kecil adalah bahan kumbahan cecair badan yang disingkir oleh buah pinggang melalui proses penapisan dari darah yang dikenali sebagai kencing dan dikeluarkan melalui urethra. Metabolit pada peringkat sel/selular menghasilkan banyak sebatian kumbahan, kebanyakannya kaya dengan nitrogen, yang perlu disingkirkan dari aliran darah. Kumbahan ini akhirnya disingkir dari badan melalui proses mikturition, kaedah utama menyingkirkan bahan kimia larut air dari badan. Bahan kimia ini boleh dikesan dan dianalisa oleh urinalysis. Bagi wanita hamil, cecair amniotik berkait rapat dengan air kencing, boleh dianalisa oleh amniosentesis.

1. 1. Boleh dijadikan penawar hilang bisa sengatan ikan seperti ikan sembilang, duri dan etc dengan cara membuang air kecil tersebut keatas tempat disengat. Andaikata di sengat kat area muka.. hahah

2.   2. Ada fakta dari indonesia mengatakan boleh juga menghilangkan rasa sakit gigi yang berlubang dengan cara berkumur. Pergh.. ada cara lain lebih baik kot.

3.   3. Dipercayai Air Kencing boleh menyembuhkan penyakit seperti asma, sakit jantung, tekanan darah tinggi, kulit gatal dan lain-lain lagi. Kaedah yang di gunakan ialah dengan minum Air kencing sendiri selain menyapu di permukaan kulit.

4. 4. Gennady Malakhov, terkenal sebagai penganut terapi urine di Rusia, mengatakan bahwa kita harus menggunakan sejumlah air seni hampir setiap hari yang baik untuk pemulihan kesehatan. Dia menawarkan untuk minum air kencing dan menggunakannya untuk rubdowns dan enemas. Para pengguna terapi ini, mengatakan bahwa hal ini dapat menjadi obat mujarab dalam perawatan usus, ginjal dan penyakit hati.
5.       Mengikut kajian, cara menggunakan air kencing untuk rawatan dikenali sebagai urotheraphy. Air kencing dikategorikan sebagai tiada kandungan racun dan dengan adanya bahan kimia yang ideal didalamnya, air kencing dianggap sesuai untuk merawat masaalah kulit contohnya jerawat.

6.  5. Sebuah perusahaan yang berkedudukan di Athens, Ohio, AS dan para mahasiswa di Ohio University telah meneliti cara untuk menghasilkan energi dari air kencing manusia, dan untuk membukktikan teknologi ini berfungsi, pasukan ini membuat kereta kecil yang digerakkan oleh air kencing manusia. Teorinya, kandungan urea yang ada dalam air kencing mengandung banyak hidrogen. Dengan mengekstraknya maka akan tersaji banyak energi lewat gas hidrogen yang dihasilkan. Dan untuk itu, E-3 Technologies, perusahaan yang berbasis di Athens, Ohio, tengah mengembangkan teknologi pengolah urin sebagai intinya. Soal bahan nanti, boleh didapati dengan berbagai cara. Mendapatkannya dari toilet awam dan pejabat-pejabat, atau menggunakan pengumpul yang lebih besar melalui kerjasama dengan perusahaan pengolahan air limbahan.

7.  6. REPUBLIKA.CO.ID,AMSTERDAM – Bunga tulip, keju, sayur-sayuran produksi rumah kaca merupakan produk eksport paling terkenal Belanda. Tapi, masih ramai orang yang tidak tahu. Di Belanda, air seni alias air kencing juga dijadikan bahan eksport. Tapi, hanya air seni wanita hamil yang dieksport guna dibuat ubat untuk menolong wanita lain dimanapun di dunia yang mahu hamil. Prakarsa ini unik di dunia. Ibu hamil menampung air seni mereka untuk diberikan kepada organisasi Ibu untuk Ibu. Air seni itu mengandung hormon dalam jumlah tinggi. Industri farmasi kemudian mengolahnya menjadi ubat bagi perempuan yang sulit mendapat anak. Ubat untuk memperbesar peluang mereka untuk mendapat anak. Para ibu ini adalah sukarelawan yang ingin membantu ibu-ibu lainnya. Aktivii ini telah berlangsung 80 tahun. Setiap titis air seni bermanfaat.

8.   7. Los Angeles-Aroma perfume ketika ini tidak lagi dibuat dari wewangian tumbuh-tumbuhan dan aromaterapi. Trend wangian kali ini telah berubah menjadi perfume unik, seperti perfume beraroma darah. Lalu, jika ini kurang ekstrim bagi Anda, artis Cherry Tree mengeluarkan produk baru perfume yang terbuat dari urinenya sendiri. Wanita cantik itu menciptakan perfume unik tersebut untuk memberikan sesuatu yang baru bagi penggemarnya. Ia hanya mencuba untuk mengguna pakai segala sesuatu di sekitarnya. Projek perfumenya itu sebenarnya telah dimulai pada 2006 lalu. Ia terpesona oleh perubahan bau pada air urine miliknya, tergantung pada apa yang dia makan. Kemudian, dia memutuskan untuk mengumpulkan air kencingnya di botol perfume.Ia merasa ideanya untuk menjual perfume urine itu sukses. Ia menyatakan akan terus terus berusaha untuk menciptakan perfume urinenya yang lebih baik.

9. 8. Sejak zaman dahulu kala, dalam kebudayaan cina kuno masyarakat tionghoa sering mendengar urin memberikan khasiat yang tersendiri walaupun dianggap kotor. Berikut ini ada beberapa informasi tentang urin,semoga bermanfaat.
"Fungsi utama urin adalah untuk membuang zat sisa seperti racun atau obat-obatan dari dalam tubuh.Anggapan umum menganggap urin sebagai zat yang "kotor". Hal ini berkaitan dengan kemungkinan urin tersebut berasal dari ginjal atau saluran kencing yang terinfeksi, sehingga urinnya pun akan mengandung bakteri. Namun jika urin berasal dari ginjal dan saluran kencing yang sehat, secara medis urin sebenarnya cukup steril dan hampir bau yang dihasilkan berasal dari urea. Sehingga bisa diakatakan bahwa urin itu merupakan zat yang sterilUrin dapat menjadi penunjuk dehidrasi. Orang yang tidak menderita dehidrasi akan mengeluarkan urin yang bening seperti air. Penderita dehidrasi akan mengeluarkan urin berwarna kuning pekat atau cokelat.Terapi urin Amaroli adalah salah satu usaha pengobatan tradisional India, Ayurveda.

10 9.  Dukun Aztec menggunakan urin untuk membasuh luka luar sebagai pencegah infeksi dan diminum untuk meredakan sakit lambung dan usus.

1110. Bangsa Romawi kuno menggunakan urin sebagai pemutih pakaian

1111. Di Siberia, orang Kroyak meminum urin orang yang telah mengkonsumsi fly agaric (sejenis jamur beracun yang menyebabkan halusinasi bahkan kematian) atau sejenisnya untuk berkomunikasi dengan roh halus.

1312.  Dahulu di Jepun, urin dijual untuk dibuat menjadi pupuk. (sila search di google makna pupuk)

1   13 . Penggunaan urin sebagai obat telah dilakukan oleh banyak orang, diantara mereka adalah Mohandas Gandhi, Jim Morrison, dan Steve McQueen.
1114. Di China memang terkenal dengan pelbagai keunikan dan kepelikan. Sanggupkah anda memakan telur yang di rebus menggunakan air kencing budak sekolah berusia lingkungan sepuluh tahun. Kononnya, berkhasiat dan mampu mengubati penyakit.

Kesimpulannya panduan panduan diatas tidak perlu rasanya kita mencuba kerana kita sedar maklum air kumbuhan tubuh kita ni adalah sememangnya benda yang kotor.. apatah lagi untuk dibuat ubat..zaman moden sekarang dah ada macam macam jenis ubat untuk pelbagai penyakit kan. Mudah dan sememangnya boleh dipercayai... sekian-matakail
(sumber dari blog rakan2, google, wikepedia & pengetahuan moderator)

9 comments:

renjerkabloi berkata...

uhuh boleh jadi obat ye.. senang camtu hehe :)

matakail berkata...

mmg sng. cuma perlu minum byk2 bila p mancing..xyh angkut ubat.. dlm badan dah ada..hehe

Encik JI berkata...

uih. byk tol gunany air kncing. leh jual r pasni. hehe

matakail berkata...

huhu..try la market

{[[ D.a.r.E ]]} berkata...

pkir byk kali nk try ke x . hahah

Syahir Ramli berkata...

kencing jd obat??OH MY ALLAH...pkai ubat lain dlu b4 try cre ni...seram!hehe

matakail berkata...

mcm2 manusia di bumi ni. semua pon bole..hehe

Penasihat Kot berkata...

Harus beringat....tak ada air kencing bermakna anda sakit buah pinggang....

ajimzero_92 berkata...

nk mancing g la sungai muar....aku ad port baik punye.....silap2 nage pn kluar...hehehe

Catat Ulasan

 

PageRank Display

PageRank

Baru Jap Menjoran

Kaki Ngail..

“Terima kasih kepada semua pelawat dan Followers.. Semoga anda mendapat sesuatu yang berguna di sini...........Terima kasih kepada yang sudi menghantar komen........ Thanks..;)
Pancing Ara TEAM Copyright © 2011 Blogger Template Designed by Eims@Matakail® Blogger Template