Khamis, 26 April 2012

1
Komen
BERSIH 8.0 IKAN DI KEMAMAN

matakail | 11:28 PTG |

Tanggal 28hb april iaitu esok semakin sampai ke kemuncaknya yang mana Trip Mega Tahunan Team Pancing Ara akan belansung. Matakail dan pihak team serta ahli memohon kepada pembaca dan pengunjung blog ini mendoakan semoga kami semua akan dilindungi, diberkati , dan  mencapai tujuan yang dirancangkan, INSYAALLAH. AMIN. Trip akan berjalan 2 hari 1 malam dengan seramai 22 orang telah mendaftar bagi mengikuti trip ke Perairan Kemaman Terengganu.

Disini matakail juga ingin memberi kata dua pesan kepada ahli baru mahupun yang lama mengikuti trip ini supaya menjaga keselamatan diri sendiri dan ahli lain supaya kita semua akan selamat bersama, dan hormat menghormati, menjaga tata susila, berkerjasama sesama kita didalam apa saja keadaan dan situasi.diharapkan tiada masalah yang akan kita lalui sepanjang perjalanan trip ini berlansung. Semoga bergembira dan enjoy!

Doa Selamat Perjalanan : 

اللهُ أَكْبَرُ، اللهُ أَكْبَرُ، اللهُ أَكْبَرُ، سُبْحَانَ الَّذِى سَخَّرَ لَنَا هَذَا، وَمَا كُنَّا لَهُ مُقْرِنِيْنَ، وَإِنَّا إِلَى رَبِّنَا لَمُنْقَلِبُوْنَ. اَللَّهُمَّ إِنَّا نَسْأَلُكَ فِى سَفَرِنَا هَذَا الْبِرَّ وَالتَّقْوَى وَمِنَ الْعَمَلِ مَا تَرْضَى. اَللَّهُمَّ هَوِّنْ عَلَيْنَا سَفَرَنَا هَذَا، وَأَطْوِ عَنَّا بُعْدَهُ. اَللَّهُمَّ أَنْتَ الصَّاحِبُ فِى السَّفَرِ، وَالْخَلِيْفَةُ فِى اْلأَهْلِ وَالْمَالِ. اَللَّهُمَّ إِنَّا نَعُوْذُ بِكَ مِنْ وَعْثَاءِ السَّفَرِ، وَكَآبَةِ الْمَنْظَرِ، وَسُوْءِ الْمُنْقَلَبِ فِى الْمَالِ وَاْلأَهْلِ وَالْوَلَدِ. آمِيْنَ.

 Allah Maha Besar… Allah Maha Besar… Allah Maha Besar…

Maha Suci Tuhan yang telah menundukkan kendaraan ini (sehingga menjadi aman), padahal kami tidak mampu menundukkannya. Sungguh suatu saat kami akan kembali kepada Tuhan kami.
Ya Allah, kami memohon kepada-Mu kebaikan, ketakwaan, dan amal yang Engkau ridhai selama perjalanan ini.
Ya Allah, mudahkanlah perjalanan kami ini
Jadikan jauhnya perjalanan ini terasa dekat
Ya Allah, Engkau adalah sahabat yang menyertai perjalanan dan pelindung bagi keluarga dan harta yang kami tinggalkan.
Ya Allah, kami berlindung kepada-Mu dari sulitnya perjalanan, dari penglihatan (kejadian) yang menyedihkan, dan dari kepulangan yang mengenaskan yang menimpa harta, keluarga, dan anak kami.
Amin…

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

Hey There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article.
I will be sure to bookmark it and come back to learn extra
of your useful information. Thank you for the post.
I'll certainly return.

Feel free to visit my website ... Help using google adsense

Catat Ulasan

 

PageRank Display

PageRank
ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
PageRank Checker
Blogged.my
Free Auto Backlinks From 1Malaysia
free web site traffic and promotion

Kaki Ngail..

“Terima kasih kepada semua pelawat dan Followers.. Semoga anda mendapat sesuatu yang berguna di sini...........Terima kasih kepada yang sudi menghantar komen........ Thanks..;)
Pancing Ara TEAM Copyright © 2011 Blogger Template Designed by Eims@Matakail® Blogger Template