Rabu, 29 Jun 2011

9
Komen
PETUA NAK SENANG DAPAT IKAN BANYAK SANGAT MASA MANCING!

matakail | 4:52 PTG |


Karim dan Kiram (bukan nama sebenar) adalah dua orang sahabat baik. mereka bekerja sebagai nelayan tradisional iaitu menangkap ikan menggunakan joran.. Mereka masing-masing memiliki sampan untuk digunakan ketika memancing ikan disungai atau dilaut..

Suatu hari Karim bertanya kepada Kiram...

Karim: Ram, aku tengok setiap kali turun ke laut awak selalu dapat banyak ikan.. Apa petua awak?

Kiram: Senang je Rim, masa bangun pagi nak turun ke laut aku perhati isteri aku
Kalau dia mengiring sebelah kiri, kat laut nanti aku baling pancing kesebelah
kanan sampan.. Begitu juga kalau dia mengiring sebelah kanan, aku baling
pancing sebelah kiri sampan..

Karim: Oh, itu rahsianya..(Termenung seketika, lalu bertanya lanjut). Kalau dia
terlentang macam mana Ram?

Kiram: Oh... Itu petanda baik Rim...

Karim: Napa pulak ?

Kiram: Kalau dia terlentang tak turun ke laut ler aku...

Karim: (Nada bersungguh-sungguh) Oh, ada pantang larang eh petua awak...?

Kiram: Pantang larang tengkorak engkau... aku wat projek ler.. bodoh..!!!

Karim: Celaka...!!! kau kenakan aku yer..!!!!

Kiram: kwang kwang kwang..:lol::lol::lol:


Cerita ini adalah rekaan semata-mata dan tidak pernah kena 
mengena samada orang yang masih hidup atau orang yang 
pernah hidup...... selamat beriadah

jika ada cerita dari anda untuk dikongsi sila ke tab forum.



9 comments:

Tanpa Nama berkata...

Kalau tidor menyiarab...
Kena selam dalam laut...pasti dapat banyak ikan.

matakail berkata...

huhu..

Nano berkata...

Zass....Tido peluk isteri...
Dapat ikan Jerung..!!!!

matakail berkata...

jgn ehem atas bot. salah tebuk nti bocor bot

TakTahu berkata...

Boleh tak bawak maggie dan ikan duri.?
Tak pantang ker?

matakail berkata...

Bahaya bagi2 insan2 yang lemah tenaga batin. huhu

matakail berkata...

Nak pakai tenaga batin ker?

I do I need Iman berkata...

oke ne kelakar!
hahaha ngek ngok lah ko ne.
sabor jelaaaaaaaa;p
ne mawar.

matakail berkata...

hish..kita lak dingokngeknyeww...

Catat Ulasan

 

PageRank Display

PageRank

Baru Jap Menjoran

Kaki Ngail..

“Terima kasih kepada semua pelawat dan Followers.. Semoga anda mendapat sesuatu yang berguna di sini...........Terima kasih kepada yang sudi menghantar komen........ Thanks..;)
Pancing Ara TEAM Copyright © 2011 Blogger Template Designed by Eims@Matakail® Blogger Template