Isnin, 5 Oktober 2015

matakail | 1:13 PTG |

Perairan Sedili Johor memang agak terkenal dengan habitat lautan yang masih banyak dan bernilai, jesteru itu geng PANCING ARA sekali lagi bersama sama pengerusi kelab menerjah ke sana untuk menduga dan menikmati hasil yang ada.. 
Pada 3 & 4 october 2015 seramai 7 orang ahli yang bersemangat waja telah menuju memancing ke sedili iaitu En Adnan bakar (pengerusi) En Ani Osman En Hamid ,Rizal ,Faizal ,Nan ,dan saya menaiki bot chatters yang diberi nama yusof pran.
Namun pada hari pertama hasil tidak memberansangkan kerana air laut tidak menunjukkan pergerakan, dari pagi hingga kepetang sambaran dari tenggiri dan pemangsa lain masih tak kelihatan manakala sesi apollo ternyata lebih baik dengan hasil yang agak lumayan seperti selar/kembung/kerapu/tamban dan lain2. Pada sebelah petang apabila air sudah berarus saudara baru kelab iaitu nan sakai telah berjaya menaikkan seekor MAYONG yang seberat 4.5kg, En Ani Osman kita juga berjaya menaikkan BARRACUDA seberat 3kg dengan hanya menggunakan Apollo.
Pada sesi malam tersebut rata2 pemancing2 telah keletihan akibat dari perjalanan dari PJ ke sedili yang agak jauh, hanya beberapa org sahaja yang telah melanjutkan sesi pancingan.. dan hasil pada malam itu juga saya dan encik adnan menerima beberapa tarikan dari dasar namun mangsa berjaya meloloskan diri dengan memutuskan tali perambut serta terlucut. kelihatan juga sekumpulan sotong2 bermain di tepi bot namun apabila diturunkan candat mereka tidak menyambar gewang2 yang diberikan, mungkin kerana size sotong tersebut yang agak kecil. saya sendiri dapat menaikkan sotong sepanjang 40cm hanya seekor menggunakan mata apollo sahaja,.
Pagi Ahad lautan nampak perubahan , keadaan amat baik sekali untuk memancing, saya menerima satu sambaran BARRACUDA seberat 3kg apabila saya menggunakan teknik DRIFT berumpankan seekor anak kembung. Selepas dari itu tekong telah mengajak kami bermain kerapu dan hasil agak memuaskan.
Pada Jam 330 petang aktiviti pancing telah dihentikan dan kami pulang dengan hasil 4buah tong coldman berisikan ikan2 apollo serta 1 ekor MAYONG dan 3 ekor BARRACUDA. Alhamdulillah

Dibawah beberapa gambar trip yang berjaya dirakamkan, beserta video. sekian














ikan juara mayong

barracuda

4 comments:

matakail berkata...

trip sempoi dan sporting

Pam berkata...

banyaknya dapat ikan... :)

matakail berkata...

bila nak berduet pancing pam..

Jom Mancing -Yusof Pran berkata...

Assalamualaikum ..rasa2nya da lama tak dengar berita dari geng2 semua.. :) Bila nak turun lagi ke Sedili

Catat Ulasan

 

PageRank Display

PageRank
ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
PageRank Checker
Blogged.my
Free Auto Backlinks From 1Malaysia
free web site traffic and promotion

Kaki Ngail..

“Terima kasih kepada semua pelawat dan Followers.. Semoga anda mendapat sesuatu yang berguna di sini...........Terima kasih kepada yang sudi menghantar komen........ Thanks..;)
Pancing Ara TEAM Copyright © 2011 Blogger Template Designed by Eims@Matakail® Blogger Template